Сотні людей вийшли на акцію протесту в центрі Лондона, вимагаючи скасування виступів російської оперної співачки Анни Нетребко, яку вважають наближеною до Кремля. Перший її виступ у Королівській опері запланований на 11 вересня 2025 року.
Масові протести в Covent Garden
Акція відбулася біля Королівської опери (Royal Opera House) у Ковент-Гарден. За даними організаторів, участь у ній взяли сотні активістів української діаспори, правозахисників та небайдужих мешканців Лондона. Вони виступають проти того, що на головній сцені Великої Британії має співати артистка, яку пов’язують із російською пропагандою.
Протестувальники тримали плакати із закликами не допустити «путінську диву» до виступів у Європі та наголошували, що культура не може бути поза політикою, коли йдеться про агресію проти України.
Заплановані виступи і розпродані квитки
Анна Нетребко виконає головну партію у відомій опері Джакомо Пучіні «Тоска». У програмі — чотири виступи: 11, 15, 18 та 21 вересня. Попри скандал, усі квитки на ці події вже розпродані.
Керівництво Королівської опери від коментарів щодо протестів утрималося. Водночас представники закладу раніше наголошували, що мистецькі події не повинні перетворюватися на політичні.
Минуле Нетребко та звинувачення у зв’язках із Кремлем
Анна Нетребко неодноразово опинялася у центрі політичних скандалів. У 2012 році вона відкрито підтримала Володимира Путіна на президентських виборах у Росії.
У 2014-му артистка зустрічалася з одним із лідерів сепаратистів Донбасу Олегом Царьовим, відвідувала окупований Донецьк і передала один мільйон рублів місцевому театру. Тоді ж у ЗМІ з’явилося фото, де вона позує з прапором так званої «Новоросії».
Ці події призвели до того, що низка європейських театрів та фестивалів припинили співпрацю з Нетребко. Вона намагалася дистанціюватися від Кремля, але українські та західні активісти продовжують вважати її символом російської культурної пропаганди.
Контекст і реакції
Українська громада у Великій Британії наполягає, що допуск Нетребко до виступів у Лондоні — це «удар по пам’яті жертв війни». Вони вимагають від Королівської опери пояснень і готові продовжувати акції протесту під час усіх запланованих вистав.
Аналітики зазначають, що ця історія знову порушує питання про відповідальність митців, які свідомо чи несвідомо стають частиною політичних наративів авторитарних режимів.