xcounter
Calendar Icon

Завищені ціни й мільйонні збитки: Нацполіція розслідує нові епізоди у «Київавтодорі»

11.10.2025 10:50 (Оновлено 11.10.2025 в 10:50)

Нацполіція Києва розслідує можливі «бюджетні розпили» під час робіт на столичних об’єктах транспортної інфраструктури, замовником яких виступає КК «Київавтодор». У фокусі — реставрація мосту Метро та реконструкція шляхопроводу на перетині вул. Будівельників і Броварського проспекту. Попередньо йдеться про завищення вартості матеріалів і збитки для міського бюджету. Про це повідомляє FaceNews.ua з посиланням на матеріали досудових розслідувань і судові ухвали.

Що саме перевіряють

  • Провадження №12024100040003250 (від 16.09.2024) — реставрація мосту Метро через Дніпро. Підрядник: українське представництво турецької Onur («Онур Тааххут…»). Договір від 15.07.2024 на 1,95 млрд грн.
    • За даними експертизи, до актів внесли пісок за, ймовірно, завищеною ціною (понад 3,1 млн грн за ~4,3 тис. м³), попередні збитки — 919,1 тис. грн.
    • 25.07.2025 підозра за ч.5 ст.191 ККУ (розтрата в особливо великих розмірах/організована група) заступниці начальника відділу мостів і шляхопроводів КК «Київавтодор».
    • 26.09.2025 Дніпровський райсуд обрав запобіжний захід — нічний домашній арешт. Захист називає підозру необґрунтованою й вказує на кошторисника як відповідального за ціноутворення; також критикує коректність розрахунків експерта.
  • Провадження №12024100060002471 (від 18.10.2024) — реконструкція шляхопроводу (Будівельників × Броварський проспект, поблизу ст. м. «Дарниця»). Підрядник: ТОВ «Автомагістраль-Південь». Договір від 09.10.2024 на 439,9 млн грн.
    • Слідство вбачає завищення вартості робіт та переказ «надлишкових» коштів на рахунки фіктивних структур із подальшою «обготівкою».
    • За версією слідства, встановлено дешевші балки, ніж у проєкті, однак у документи внесено «проєктні». Попередні збитки — близько 2 млн грн. У травні 2025 року призначено будівельно-технічну експертизу для визначення остаточної суми.

Хто фігурує у справах

  • Представництво Onur в Україні: працює з 2005 року; належить турецькому акціонерному товариству групи «Онур», бенефіціар — Онур Четінджевіз. Група реалізує дорожні, трамвайні та бетонні проєкти, відома також через ТОВ «Онур Конструкціон Інтернешнл».
  • ТОВ «Автомагістраль-Південь» (з 2006 р., керівник — Микола Тимофєєв, бенефіціар — Олександр Бойко). Компанія неодноразово фігурувала в публічних конфліктах і розслідуваннях щодо інфраструктурних підрядів у різних регіонах.

Ширший контекст

  • За даними Clarity-Project, і «Онур», і «Автомагістраль-Південь» — одні з найбільших отримувачів публічних підрядів у дорожньому секторі.
  • «Київавтодор» регулярно згадується в кримінальних провадженнях щодо можливих завищень і неякісних робіт на столичних дорогах; у кількох справах фігуранти вже отримували підозри.

Позиції сторін і що далі

  • У справі мосту Метро захист посадовиці «Київавтодору» оскаржує підозру, вказуючи на формальність її візування актів і похибки експертизи.
  • Слідчі дії тривають: призначені експертизи мають уточнити розмір шкоди; можливі нові підозри. Остаточні висновки — за судом.

Довідково

«Київавтодор» очолює Олександр Федоренко (з 2020 р., до липня 2022 — як в.о.). Корпорація підпорядкована Департаменту транспортної інфраструктури КМДА (керівник — Руслан Кандибор, з 01.09.2021).

Джерело

Про це повідомляє FaceNews.ua з посиланням на матеріали кримінальних проваджень №12024100040003250 та №12024100060002471, судові документи і дані відкритих реєстрів.

Теми публікації:
Кращі криптовалютні біржі 2021 року для трейдерів-початківців

Кращі криптовалютні біржі 2021 року для трейдерів-початківців

Популярні відео на YouTUBE
Тематичні матеріали
Binance
Цікаве
Найпопулярніші новини
Найкращі відео з YouTUBE
Популярні блоги
Погода і гороскоп
Автоновини