Навіть ідеальна маркетингова кампанія без чітко визначеної цільової аудиторії може не спрацювати. Адже саме від розуміння, кому адресовані ключові повідомлення, залежить вибір каналів комунікації, створення релевантного контенту та визначення метрик успіху. У цій статті розповімо, як ефективніше та швидше досліджувати цільову аудиторію і робити аналіз даних контрагентів — клієнтів, партнерів, постачальників тощо набагато кращим.
База даних як ключ розуміння вашого контрагента
База даних — це найголовніша частина для аналізу та розуміння контрагента — клієнта, партнера, постачальника тощо.
Клієнтська база без правильної сегментації — це хаотичний архів, у якому складно знайти потрібну інформацію, що ускладнює ефективність маркетингових стратегій. Сегментація та аналіз клієнтської бази відрізняється у B2B та B2C. У B2C акцент на індивідуальності, поведінкових патернах і швидких рішеннях, що стимулюють покупки. У моделі B2B інший кут — важливе глибоке вивчення компаній, їхньої структури, фінансової стабільності і ухвалення рішень загалом, адже вони мають вплив на довгострокове партнерство.
Проте це не означає, що аналіз у B2C простіший, ніж у B2B, — він просто має іншу специфіку, зосереджену на індивідуальній поведінці клієнтів, а не на корпоративних даних.
У b2b-маркетингу недостатньо знати лише, наприклад, імена і контакти контрагентів, адже ця інформація лише фіксує, але нічого не пояснює. Тому важливо збагачувати дані про контрагента іншою інформацію:
- фінансові показники: платоспроможність, стабільність, кредитний ризик;
- галузеві показники: КВЕДи, динаміка розвитку галузі;
- юридичний статус: банкрутство, суди, репутація;
- дані про керівників: зв’язки, санкції, обмеження.
- тендерна активність: закупівлі, контракти, досвід виконання.
Аналіз клієнтської бази з аналітичними інструментами
Якщо ви працюєте у b2b-маркетингу — для вас не новина, що під час аналізу цільової аудиторії потрібно використовувати аналітичні інструменти для вивчення поточних і потенційних клієнтів. Аналіз клієнтської бази за допомогою аналітичних інструментів — це швидше, надійніше та ефективніше.
З безлічі інструментів для перевірки та аналізу контрагентів на українському ринку переважає YC.Market — аналітична платформа від компанії YouControl, де можна знайти нових клієнтів і партнерів, отримати дані про контрагента, аналізувати ринок України, а також сегментувати власну базу даних за потрібними показниками.
На платформі YC.Market з’явився оновлений модуль "Збагачення та аналіз даних", який дозволяє доповнювати інформацію про клієнтів і партнерів та ефективніше сегментувати клієнтську базу за потрібними метриками та параметрами.
П’ять переваг “Збагачення та аналізу даних” від YC.Market
- доступ до фінансових, юридичних, географічних, контактних, тендерних, репутаційних тощо показників контрагента;
- інформація про контрагента завжди актуальна на момент здійснення запиту;
- аналітичні скоринги від фахівців: "Експрес-аналіз", "Фінансовий скоринг", "Маркет-скоринг";
- можливість аналізувати тисячі компаній і ФОП одночасно лише за кодом ЄДРПОУ та/або РНОКПП;
- аналіз даних безпосередньо на платформі або на власному пристрої в ексель-таблиці.
Як користуватись “Збагаченням та аналізом даних” від YC.Market
- Зробіть список контрагентів, про яких хочете дізнатись більше. Для цього достатньо лише код ЄДРПОУ (для юросіб) та/або РНОКПП (для ФОП).
- Завантажте таблицю у систему YC.Market і отримайте результат;
- Аналізуйте на платформі або завантажте ексель-документ на власний пристрій.
Якщо клієнт або партнер уже є у вашій базі — отримаєте оновлені дані про контрагента станом на момент запиту. Зможете побачити, чи не змінились у нього, наприклад, КВЕди діяльності і що з його фінансовими показниками сьогодні.
Якщо це потенційний клієнт або партнер — отримаєте повні дані про контрагента, щоб ваша пропозиція була влучніша і релевантішна.
Збагачення та аналіз даних від YC.Market для маркетингу
Аналіз клієнтської бази для лідогенерації
- сегментуйте клієнтів за географічними, фінансовими та іншими характеристиками;
- аналізуйте географію і фінансові показники для утримання клієнтів та розвитку довгострокових відносин;
- підвищуйте конверсію та рентабельність інвестицій за рахунок точного таргетингу.
Аналіз клієнтської бази для імейл-маркетингу
- використовуйте перевірені контакти, щоб уникнути витрат часу на недійсні адреси.
- збагачуйте контактну базу за допомогою актуальних даних із системи.
- заощаджуйте ресурси імейл-маркетолога для розробки та впровадження ефективних стратегій.
- автоматично оновлюйте контактну інформацію для своєчасної комунікації.
Клієнтська база — це як айсберг, бо ж на поверхні видно лише невелику частину — імена та контакти, які нічого не пояснюють. Тоді як справжня глибина — це приховані під водою дані, які можна зібрати завдяки збагаченню бази. Саме ці приховані шари дозволяють зрозуміти справжню суть контрагента, щоб пропонувати йому вдалі та точні пропозиції. Заощаджуйте свій час, використовуючи аналітичні платформи, щоб дістатись глибини айсберга.