Антикорупційний суд: бути чи не бути?
Чи потрібен він? Хто і як буде в ньому працювати? Чи буде це окрема інституція, чи краще виділити спеціальну палату антикорупційних суддів у існуючій структурі? Питань є насправді багато. І у фахівців, і ще більше у простих українців.
Є точка зору певної частини громадських активістів, які вважають, що Україні потрібен окремий Антикорупційний суд, тобто, нова, відокремлена судова вертикаль.
Інший погляд на питання висловлюють деякі політики, а також діючі голови судів, зокрема голова Верховного Суду України (ВСУ). Вони виступають за створення спеціальної судової палати в системі діючих судів або Апеляційному суді, призначення якої - розгляд антикорупційних справ.
В чому єдині всі – діючу судову систему необхідно міняти. Справи, де фігурують топ-корупціонери - це економічні злочини високої складності. Суди першої інстанції, які зараз в Україні розглядають ці справи, не володіють потрібною кваліфікацією. Адже умовна “справа топ-корупціонера” включає аналіз економічно-фінансової діяльності багатьох юридичних осіб, оффшорної архітектури, документів, отриманих в рамках міжнародної правової допомоги, якою користується НАБУ тощо. Ідею створення Антикорупційного суду підтримали міжнародні експерти. Венеціанська комісія - дорадчий орган Ради Європи з питань конституційного права, котрий надає висновки про відповідність проектів законодавчих актів європейським стандартам та цінностям, нещодавно висловила своє бачення теми. На думку експертів, створення майбутнього Антикорупційного суду не суперечить Конституції України. Він може бути “спеціалізованим” судом, оскільки основний закон країни не заперечує таке визначення.
Фактично Венеціанська комісія підтримала створення Антикорупційного суду, однак висловила зауваження щодо процесу відбору суддів до нової структури. Форма відбору не повинна суперечити Конституції України, тож займатися відбором повинна Вища кваліфікаційна комісія суддів (ВККС) за умови нагляду за її діяльністю представників міжнародних організацій та антикорупційних інституцій, таких як Transparency International та інші.
Відповідно, вимоги до суддів, які будуть розглядати корупційні справи, є надзвичайно високими. Вони повинні пройти громадський контроль, відзвітувати за статки на минулій посаді, мати високу кваліфікацію, досвід роботи, бездоганну ділову та професійну репутацію.
Особисто я не готовий стверджувати, що Вища кваліфікаційна комісія суддів сьогодні є тим органом, який користується довірою суспільства. Чесний та прозорий механізм відбору суддів нової формації нам ще належить розробити. Втім, тільки той досягає мети, хто іде. А назад немає вороття.


Цілує руку вбивці: в Індії мультяшні Моді та Путін заспівали про дружбу, є в кадрі і Трамп (відео)
Нардеп «Слуги народу» Юрій Камельчук заплутався у версіях про свій євротур і показав фейкові «докази відрядження» – розслідування
Елітні ліквідатори: чому ліквідація спрощенки для ФОПів може вдарити по економіці України – позиція Віктора Галасюка
Брудні таємниці Єрмака: провал переговорів у Москві, викриття Мендель і нові кризи України
Акумуляторні прожектори для майстрів: порівнюємо Scangrip, Metabo, Bosch, Makita, DeWALT, Milwaukee, Einhell
Венесуела: від «земного раю» до країни нафтового прокляття
Віктор Галасюк: навіщо Трампу Венесуела — шість головних причин конфлікту
Михайло Кухар: «Спроба ліквідації ФОПів — це економічна диверсія»










