Як бізнесу вижити протягом першого року: корисні поради

Щойно відкрили власну справу або плануєте це зробити? Вітаємо, ви на правильному, однак складному шляху: за даними порталу Мінфін, кожне п'яте підприємство не утримується на ринку навіть один рік. Саме цей період показує, чи перетвориться ідея на стабільний бізнес, чи занепаде від нестачі досвіду та системності. Розповідаємо, як бізнесу вижити протягом першого року та уникнути типових помилок.
Автоматизуйте процеси
Ручний облік товарів у зошиті, розрахунок витрат в калькуляторі чи закупівля, основана на «передчуттях», — пряма дорога до хаосу, плутанини та помилок. Щоб звільнити свій час і себе від рутинних дій, користуйтеся цифровими сервісами: CRM-система, наприклад, допоможе зберегти всі дані клієнтів, налаштувати автоматичне надсилання листів і моніторити продажі на всіх етапах, а сервіси обліку товарів автоматично покажуть, коли витрати на закупівлю зростуть.
Не забувайте й про онлайн-банкінг: в Укрсіб Бізнес, застосунку від UKRSIBBANK BNP Paribas Group, наприклад, ви зможете налаштувати автоплатежі, швидко формувати виписки за рахунками, виплачувати зарплату працівникам, формувати шаблони платежів і здійснювати підпис кількох документів одразу.
Відокремте фінанси
Часта помилка підприємців — міксувати особисті кошти з фінансами бізнесу. По-перше, так легко заплутатися в прибутках і планових витратах. По-друге, податкова може почати ставити запитання з приводу того, як ті чи інші кошти потрапили на ваш особистий рахунок і вимагати підтвердження доходів, що є додатковим стресом. Радимо ще від початку роботи зареєструвати окремий підприємницький рахунок. Це допоможе вести облік, планувати платежі та бачити реальний фінансовий результат, до того ж уникати проблем з податковою.
Створіть резерв
Перший рік роботи — період, коли все ще адаптується: лише під час діяльності ви зрозумієте, які закупівлі є оптимальними та які товари мають попит. Критично важливо і в перший період, і взагалі під час всієї діяльності мати резервний фонд «про всяк випадок». Повномасштабна війна, яка почалася у 2022 році, для багатьох підприємців і стала таким випадком — втримати на плаву бізнес змогли лише ті, хто мав достатньо заощаджень та міг швидко реагувати на зміни. Крім цього, змінитися в будь-який момент можуть і ціни на товари/послуги, і склад команди, і кількість замовників, а тому готовими у фінансовому плані треба бути до всього.
Аналізуйте цифри
Черги в магазині — не показник успішності, адже навіть за активного потоку клієнтів бізнес може мати збитки. Щоб чесно оцінити ефективність роботи компанії, аналізуйте цифри: це й прибутковість, й рентабельність, й маржинальність. Якщо ви не маєте досвіду, залучіть спеціаліста-фінансиста, який допоможе з показниками та аналізом. Корисно також раз на тиждень переглядати звіт про рух грошових коштів — скільки грошей «пішло», скільки «зайшло» та чи збігається все з планом.

Брудні таємниці Єрмака: провал переговорів у Москві, викриття Мендель і нові кризи України
Акумуляторні прожектори для майстрів: порівнюємо Scangrip, Metabo, Bosch, Makita, DeWALT, Milwaukee, Einhell
Венесуела: від «земного раю» до країни нафтового прокляття
Віктор Галасюк: навіщо Трампу Венесуела — шість головних причин конфлікту
Михайло Кухар: «Спроба ліквідації ФОПів — це економічна диверсія»
Катастрофа в Індонезії: потонули 440 людей, ще понад 400 зникли безвісти (відео)
Кіноа і «криза веганів»: як суперфуд перетворили на ворога бідних, а потім спростували власний міф
Його люди всюди: що показало розслідування Bihus.Info про обшуки НАБУ, відставку Єрмака і що буде далі




